Hoppa till innehåll

Till Aguilas, La Azohia och Isla Plana

21 mars, 2013

17 – 21 mars

Vi hann ta vår morgonpromenad innan regnet föll. Vi körde vidare efter frukost, tog en cache ovan för Alimermar och vidare till Rouqetas de Mar. Där åkte vi och tittade på två stycken platser som det står övervintrande husbilar på. Den ena var OK och kan få besök nästa år. Även här fanns några cachar att leta efter. Fortsatte till Nijar och åt lunch. Staden är känd för sin keramik och plädtillverkning.Om det inte vore för alla grönsaksodlare så är landskapet vackert.

Bild  Bild

Tog nattstopp i Villaricos. Här träffade vi på norska bilar som var i Alimermar och det här tyska ekipaget som hade bastun på släp och en bubbelpool på flaket.

Bild  Bild

På  morgonen kom kommunens folk och sa att det var helt OK att stå här, men att vi skulle flytta oss 10 m närmare stranden. Det skulle börja bygga en Go-Kartbana på marken bakom.

Efter frukost så körde vi den smala kustvägen mot Aguilas. Såg att mandelträden blommat färdigt och fått frukter, samt att det blommar för fullt efter vägarna.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Vi körde ned till ”vår” strand Higuerica, men där var det campingförbud numera. Det blev att köra vidare och vi stannade vid infarten till Aguilas, där det stod en del bilar.

Bild  Bild

Vi åt lunch, tog ut cyklarna och gav oss iväg på en shopping och cacherunda.  Vi kom till ett par speciella platser som ni kan se. En väldigt speciell plats/park med en mosaik”park”. Det andra stället var ett gammalt lastning ställe för vad vet vi inte, men järnvägspåren var i flera plan.

Vi blev här i två dagar då det var Fars dag på tisdagen och det är en helgdag här. Det parkerade en svensk bil bredvid oss, ett trevligt par från Öland, Mona och Göran, som vi hade trevligt tillsammans med.

På onsdagen åkte vi vidare förbi Mazzaron till La Azohia och parkerade i hamnen.Passade på att cacha lite.

Bild  Bild

Senare på dagen så dök även Mona och Göran upp.

När fiskebåten kom in blev det en hel del aktivitet, med folk som köpte nyfångad makrill, en halv bärkasse kostade 4 €.

Bild    Bild

Senare när vi sitter och äter kommer det stora vågor inrullande som går över bryggan och långt upp på land, kändes inte helt bra.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

På morgonen är vi fyra svenska bilar här. Vi kör tillbaka 6 km och in på campingen Los Madriles för att bada lite och tvätta kläder och bil.

Annonser
Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )