Hoppa till innehåll

Till Torrevieja, marknader och Daimus

26 mars, 2013

22 mars – 26 mars

Vi fick en bra plats som ni kan se, luftig och vi har fin utsikt..

Bild

Det blev en cachingrunda innan frukost i fint väder. När bil och vi var fyllda me et vi behöver körde vi via Cartagena till parkeringen vi Playa Plamenca. Vi körde inom Carefour och provianterade drycker, nu var det tyvärr bara 50% på andra flaskan, det var ju 705 när vi var här i januari.

På lördagen är det en stor marknad strax bredvid som vi besökte. Några inköp blev det.

Det kom en engelsman och det viktigaste var parabolen.

Bild  Bild

På hemvägen låg den här lilla krabaten.

Bild

På söndagmorgonen efter promenaden så åkte vi tidigt till en parkering i La Mata i Torrevieja som vi fått tips om. Det fanns en plats ledigt, tog ut cyklarna och cyklade 4,5 km till Citronmarknaden som är vida känd i trakten och ett måste bland husbilsfolk. Stort var det och mycket som man inte behöver. Många matställen. Träffade på gamla bekanta i gångarna.

Väl tillbaka och efter maten gick vi en liten cachingrunda utefter strandpromenaden. Det trkiga är att man inte kan sköta alla fina investeringar, se poolen som det växer vass i.

Bild  Bild

Måndag förmiddag så besökte vi våra vänner Tor och Aud från Oslo som köpt sig ett fint hus på gränsen till La Mata, se och njut av utsikten. Längst bort till vänster stod vi natten innan.

Bild

Efter att vi fått våfflor och fyllt vatten körde vi en kort bit till La marina och parkeringen där. Ett antal svenska bilar var här. På morgonpromenaden så såg vi fiskebåtarna som trålar ganska nära stranden. Strax bredvid parkeringen så börjar saltbassängerna som sträcker sig 5 km bort till Santa Pola.

Bild  Bild

Tisdagen så kom vi iväg vi 10-tiden, körde vi via Benidorm upp via Callosa, Tarbena och till Daimus utanför Gandia. På panoramabilden kan ni se Benidorm längst till vänster. Kortet är taget på 500 möh.

Bild

Bilderna är på den smala vägen där många cyklister tränade. Jag tror att Spanien runt gick här i somras, det är en hel skrivit på vägen. Vi körde inte fortare än max 40 lm/h och efter passet på nedvägen fick jag släppa förbi cyklisterna.

Bild  Bild

Här i Daimus kom regnmolnen. Men det är 21 gr ute. Det blir fina kontraster med sol och regnmoln. Killen som tränar basket har hållit på i 4 timmar, kanske en blivande storstjärna, för han sätter det mesta, som hoppskottet på bilden.

Nu närmar sig påsken och vi vet inte var vi skall vara, det beror på vädret. Kör vi norr om Valencia bli det svalare, men det får ni läsa om efter påsk.

Glad Påsk på er alla

Annonser

From → Spanien

One Comment
  1. Bengt Brovall permalink

Roligt att ni äntligen fått lite bra väder. Här börjar det bli några plusgrader på dagarna, men nätterna är kalla.
    Leveransen av vår nya husbil dröjer. Den beräknas nu komma i mitten på april.
    Glad Påsk!
    Hälsningar
    Bengt o. Solveig

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )