Hoppa till innehåll

Från La Marina till Rincon de la Victoria 18 – 23 oktober

23 oktober, 2013

18 oktober

Vi träffade några som vi träffat i januari och tidigare. Vi tog en lång spatsertur efter stranden och innan vi åkte vidare så tog vi en fika. Vi körde inte så långt, lite förbi Torrevieja till en parkering Playa Plamenca. Tog fram cyklarna och tog en tur till Carefour. Träffade Jan och Maud från Umeå som varit här mycket med husvagn, men nu skaffat husbil.

19 oktober

Strax intill så är det en rätt stor marknad på lördagar och den måste ju besökas. Det blev lite inköp, en pump som passar 5 liters flaskorna, en ”handväska” och en grillad kyckling. Det internationella språket är norska, följt av svenska när man går här.

Bild  Bild

Väl vid husbilen åt vi lite lunch. Strax innan vi cyklade bort till ett stort köpcenter La Zenia, som ligger strax intill. Gick runt, men hittade inget onödigt.

20 oktober

Jan och Maud gjorde oss sällskap söderut. Vi körde först vi till Nijar, där vi skulle handla en komplettering till vad vi köpte i april, men vi kom fel tid när de stängde för lunch.

Vi körde vidare till Alimermar. Tog en promenad in till hamnen och tillbaka. Vädret och värmen är bra.

21 oktober

Kör vidare på småvägar en lite bit till Salobrena och parkeringen, när vi sitter och äter får gäster i form av en massa getter.

Bild   Bild

Tar en tur ned till stranden och badar.

På kvällen när det mörknar och dricker kaffe så har vi en fin utsikt upp mot den fasadbelysta borgen och bergväggen. Kameran kan tyvärr inte återge det helt ut.

22 oktober

Jan och Maud skall vidare mot Marbella. Vi gör sällskap till vattenkällan vid Nerja och fyller vatten. När vi kommer dit så är det en sveitsare som håller på att fylla drygt 4 kbm i stora plastbehållare på ett bilsläp. Han har en liten odling strax intill där han odlar Moringa. Den växten växer bara i tropiska klimat och den växtzonen finns tydligen här. Goggla gärna på det och se vad det kan användas till.

Vi tar avsked av Jan och Maud och kör in till parkeringen i Nerja och träffar våra vänner Göran och Marianne som hittade sin lägenhet här i februari och precis kommit ned. Vi äter middag på altanen och stannar här över natten och det börjar regna, nästan hela natten.

23 oktober

Vi kommer iväg hyfsat och kör via Torre del Mar där vi tvättar husbilen som blivit rätt smutsig under 2 – veckors resa. Fortsätter sedan till vårt favoritställe i Rincon de la Victoria och får en fin plats, där vi kommer att få både soluppgång och solnedgång. Det är inte så många husbilar här nu som det var i våras.Men fisket finns och badgäster är det också.

Bild   Bild

Kranarna i Malaga syns knappt i gråvädret, men vädret skall bli bättre.